Die dagen die heel pittig waren.

 

    15 maart 2021, 36 weken zwanger! Nog maar 2 weken tot de inductie van de bevalling. Het was heel lange en zware zwangerschap. Ik hoop het ooit anders te zien. Op dit moment, zittend op de bank met constante pijn, kan ik niet positief kijken. De pijn die ik voel wordt veroorzaakt door verklevingen in de buikholte. Daarom tel ik elke dag af tot 29 maart en ik hoop dat dat de dag is dat we mijn dochter ontmoeten...


    We weten al sinds 20 weken dat Sarah een cognitale hernia diafragmatica (afgekort CHD) heeft. Deze ziekte veroorzaakt een defect in het middenrif (de dunne spier die de borstorganen scheidt van de buikholte).  Dit verlies resulteert in de verplaatsing van organen die normaal in de buikholte worden aangetroffen, naar de borstholte. In ons geval is het verlies vrij groot, de maag, darmen en een deel van de lever zijn omhoog geschoven. Daarom zit Sarah's hart aan de rechterkant en heeft de linkerlong absoluut geen ruimte om te groeien. Dankzij de vruchtwaterpunctie weten we dat Sara's afwijking niet te wijten is aan een andere genetische ziekte. In verband met CHD zal Sarah na de geboorte geopereerd worden om maag, darmen en lever naar de juiste plek te plaatsen en het defect in het middenrif dicht te maken.




Reacties